tiistai 13. maaliskuuta 2012

Oma koppero kullan kallis!

Koska olin viime viikon loppupuolen (taas) kipeenä, nii tääl ei oo tapahtunu mitään kummosta ja erityisesti koska meillä oli eilen kämppisten yhteinen siivouspäivä (jonka pojat sattumalta unohti ;) ) päätin esitellä teille mun kämppää.  Alkuun on lätinää kämpän metsästyksestä, joka kannattaa lukea jos oot itse lähössä vaihtoon, muuten voit pompata lopun kuvaosuuteen.. :)

Kämpän hakuprojekti alko jo Suomessa  ja meinasin miljoona kertaa repiä hiuksiani... :D On lähes mahdotonta ettiä kämppää kaupungista mistä ei tiedä mitään ja kielellä mitä ei kovin hyvin osaa. Koska en suostunu maksamaan mitään ennen ku oon kämpän nähny (äläkä maksa sinäkään jos oot joskus hakemassa kämppää, koska mua yritettiin huijata vähintään 2 kertaa ja molemmat aika onnistuneesti), ei kannata kämpän hakua alottaa liian aikasi, koska Suomesta käsin ei kuitenkaan voi tehdä mitään. Suosittelisin kattelemaan ilmotuksia noin 2 viikkoa ennen lähtöä, että tietää mimmosta tarjontaa on ja sopimaan näyttöjä vähä jo valmiiks. Käytettiin kämpän haussa 4 eri sivustoa:
-Erasmatea, josta tuli paljon ilmotuksia ku laitto sinne profiilin.
-Idealista.com, mikä oli mun mielestä ehkä selkein.
-Loquo.com, josta taisin loppujen lopuks löytää omani
-Complutensen esn:n facebook sivujen foorumia, johon tuli mieletön määrä hyviä ilmotuksia.

Aamulla ensimmäiseks, sähköpostit ja näyttöjen sopiminen.
Tultiin Madridiin viikko ennen koulun alkua maanantai iltana. Olin varannu meille housetrip.comin kautta väliaikasmajotuksen. Se on sivusto, jonne ihmiset voi ilmottaa ku voivat vuokrata lomalaisille huoneen tai asunnon. No meille selvis edellisenä iltana ennen lähtöä, että ei ollakaan vuokrattu yksiötä vaan huoneen jonku pariskunnan kämpästä. Vielä ku saatiin vähä nihkeitä viestejä myöhäsestä saapumisajasta ja kämppä oli täynnä kissoja, olin aika kauhuissani mihin sitä ollaan saavuttu. Pariskunta oli kuitenki huippumukava ja neuvo meitä pankkitilin ym kanssa. Ei siis loppujen lopuks huono valinta. Tiistaille meillä oli sovittuna 4 kämppää, joista Maarit otti ensimmäisen. Hyviä vaihtoehtoja oli tämänki jälkee, mutta mikää ei napannu aivan täysillä. Niinpä päätin kattella vielä seuraavan päivän, jolle olin valmiiks sopinu 2 näyttöö ja vielä illalla ja aamulla säädin uusien ilmotusten kanssa, niin että myös seuraavalle päivälle oli näyttöjä loppujen lopuks 4. Myös seuraavan päivän kämpät ei ollu huonoja, mitä nyt yks hieman agressiivinen kauppias, mutta muuten olin jo valinnu suosikkini kunnon kommuunitalosta, jos parempaa ei tulis. Käytiin ennen viimestä näyttöä pyörimässä ja syömässä gran vialla ja ku tajusin kämpän olevan ihan lähellä siihen hintaan (310e+sähkö) päätin ottaa sen jos se on edes kohtuullinen. :D ja kohtuullinenhan tää oli. Oon viihtyny omassa pikku kopperossani todella hyvin. Mitä nyt aurinkoisina päivinä tulee hengattua enempi keittiössä ja on pakko päästä ulos, mutta ehkä se ei oo pelkästään huono asia.. Olin ihan järkyttyny ku katoin noita kuvia, jotka äsken otin, miten karulta mun huone näyttää, koska ei tää tunnu siltä.. Ehkä se on mun valonen persoona, joka pelastaa mun kopperon.. :D kämpänmetsästysprojekti oli oikeestaan aika kiva.. ei meillä ollu muutakaan suunnitelmia sille viikolle niin oli mukavaa jutella uusien ihmisten kanssa, nähdä miten ihmiset asuu ja ennen kaikkea tutustuttua madridii.. Tuli paljon käytyä sellasillä alueilla mihin ei ton jälkee enää oo ollu asiaa.. Elämä täällä kun rajottuu aika paljon keskustan, moncloan(sali) ja yliopiston alueelle. Mutta oli se hieno tunne ku vihdoin löysi etsimänsä ja etenki ku kävin seuraavana aamuna maksamassa takuuvuokran ja tiesin että kämppä oikeesti on mun! Takuuvuokra (yleensä 1kk) ja vuokra maksetaan täällä lähes aina käteisellä. Tuntuu suomalaisesta hämärältä ja kummalta systeemiltä, mutta niin oli oikeestaan kaikkien kanssa. Yleensä kämppiin ei myöskää saa majottaa vieraita tai niistä pitää maksaa lisämaksua, onneks mei kämpässä ei niin oo, kuhan kukaa ei majottaudu viikkoa kauempaa. Nauttikaa siis näkemästänne.. ;)

Vieraille varotukseks, mei keittiö ei oo kertaakaa ollu lähellekkää näin siisti sinä aikana ku oon asunu täällä. Toivottavasti kerta ei oo kuitenkaa viimenen.. ;)

Keittiössä voi oppia mm espanjaa, englantia, italiaa ja saksaa, sekä kytätä naapureita.. ;)

Käytävä keittiöstä olkkariin

Olkkari. (Huomatkaa naistenpäivän kunniaks saatu ruusu! (Hartsalle paineet ens vuodelle ;) ))

Mun sänky, yöpöytä ja vaatekaappi

Sekä työpöytä. (tuoli on kiinni sängyssä nii saatte vähä mittasuhteita.. ;)

Kahdesta vessasta se mitä mä käytän.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti