keskiviikko 28. maaliskuuta 2012

Que mala suerte lalalala la la laa

Ei meil oikeesti oo nii houno tuuri ollu mitä otsikko antaa ymmärtää, mutta pikkasen kuitenki, ainaki reissujen suhteen. Vaikka Madrid on aivan loisto paikka olla ja elää, täällä on aina ihmisiä, lämpöä ja tekemistä on tässä kuitenki yks miinuspuoli nimittäis Aqui no hay playa (kääpiölle biisi espanjantreenaamista varten)

Senpä vuoksi lähdimme edellisviikonloppuna Valenciaa fallasien takia.. Matkaan tai piti lähteä 7.30 aamulla mutta yllättäen oikeesti noin puolta tuntia myöhemmi (espanjassa yllättävän pieni myöhästyminen). Uskomaton ihmisten syntymähumala, ite olin valmis nukkumaa koko matkan törkeen aikasen herätyksen takia, mutta ei toivoakaan. Matka nimittäin alko karaokella (joo kävin laulamassa Tinakenkätyttöä) ja jatku tanssimisella bussin käytävillä. Mutta tanssi katkes lyhyeen, ku mei bussi hajos. Onneks oltiin jo yli puolen matkan, mutta jouduttiin silti vartomaan että eka bussi pääsee valenciaan ja tulee sitten hakemaan meidät. Loppujen lopuks oltiin siis valenciassa noin klo 16 iltapäivällä, joten ei ehitty rannalle.. :( mutta ei se menoa haitann.. koko kaupunki oli täynnä ihmisiä, paikalliset oli pukeutunu hienoisiin pukuihin, sinne oli rakennettu hullun kokosia patsaita ja ihmiset (lähinnä miespuoleiset) leikki paukkuvilla ilotuksilla. Olin ihan järkyttyny miks joku käyttää rahaa ilotulituksiin, joista ei lähe muuta ku kauhee ääni, saati sitten antaa niitä pikkulapsille, jotka just just osaa kävellä. no maassa maan tavalla ja onneks sain nauttia illan päätteeks myös kunnon ilotulituksesta.

mandariinipuita! :)

matkaseuraa

hoitsupatsas

hieman vielä keskeneränen kukka-aukio

Ilotulitus

Ehkä hienoin patsas

soittajakulkue

Ihmisten hienot puvut
kuvien järjestys on hieman epälooginen, koska lähdettiin takasi madridiin päin klo 4.30 aamulla, joten valosat kuvat on tapahtunu ennen pimeitä kuvia.. Bussimatka kotiin oli äärimmäisen rauhallinen.. :D Viime viikko hytistiin kylmyydestä,oli kumma miten paljon vaikutti mielialaan pilvinen sää, mutta nyt on onneks taas aurinko paistanu ja päässy pihalle.. Viime viikonloppu vietettiin casa locassa.. Maalaistalossa keskellä ei mitään, jossa oli tarkotus uida ja ottaa arskaa, käydä järvellä ja läheisissä kylissä.. Koska italialaisia ja vähä kaikkia muitaki sai aina oottaa kosahti vierailut, aurinko ei juurikaa paistanu, järven ranta oli betonista ja italialaiset huusi koko ajan oli "pinna välillä vähän kireellä", mutta nyt jälkikäteen ajateltuna ei sekään reissu turha ollu. Tutustuin moniin uusiin ihmisiin ja pääsin mä käväsee yhessä söpössä kylässä, sekä näin bussin ikkunasta paljon hienoja maisemia.. :D

Tiistaina kävin parturissa ja "selitin" asiani espanjaks, selitys pohjautu lähinnä huitomiseen, koska mun "parturisanasto" ei oo ihan hallussa, mutta oon ylpee etten näytä ihan kananpojan takapuolelta.. :D Tän lisäks luin mun ekan espanjankielisen tieteellisen artikkelin, nii että teisin mistä se kerto, olin ylpee ittestäni.. :) Tänään alko 2 viikon pääsiäisloma, jota juhlistan lähtemällä viikonlopuks valenciaan, ku viimeks ei kerenny näkee mitään ja sen jälkeen tuleeki jo Hartsa.. :) Aattelin käyttää loman hyödyks opettelemalla kieliä, huomenna on ensimmäinen "oppitunti" ku opetan jenkille suomea ja se mulle espanjaa ja viikonloppuna joudun puhuu pelkästään väärillä kielillä, ku lähen reissuun hollantilaisen kanssa.. :D Kyllä tää siis tästä.. Täällä on huomenna yleislakko. Kukaan ei kylläkään tiedä ketä se varsinaisesti koskee, mut ainaki julkinen liikenne kulkee harvoin, osa kaupoista on kiinni ja kouluun ei tarvii mennä..Niinpä kävin tänään ostamassa ainekset huomista lihapullaillallista varten.. Saa nähä kui mun käy ku pitäis ruokkia 6 nälkästä vaihtaria, joista yks on vielä kokki, sekä näitten lisäks mahdollisesti 1 kämppis.. Luvassa on lihapullia, perunamuusia, kastiketta ja salaattia, sekä jälkkäriks mansikkarahkaa. Toivottakaa siis onnea.. :D

Pitäkää ittestänne huolta, nauttikaa aurinkoisista kevätpäivistä, syökää paljon jälkiuunipaloja ja halatkaa itseänne mun puolesta! :)  ootan täällä jo teitä tanssimaan mun kans madridin kaduille.. ;)
(Bailando por aqui: Kuvissa Gran vía ja kääpiölle kielitesti numero 2)